استعفای دو تن و سرخ چشمی دو صد تن
نو شته عبقری نو شته عبقری

باد شد و باران شد و خدا مراد خوشه چین را داد؛ دو تن از اعضای کا بینه آقای کرزی که با درک انسانی شان و یا با شرایط جبری ؛ به استعفا روی آوردند از جهات مختلف دارای ابعاد گسترده یی است که هر مفسر تفسیر خود را درین ز مین دارد ؛ بیشترین ها به این عقیده اند که راه فر هنگ مسو ولیت پذیری باز شد و دیگران نیز یکی بعد دیگری ممکن این شیوه را به پا یه اکمالش بر سانند ؛ در واقعیت امر در هر جا معه اگر مسو ولین امور نمیتوانند به کار شان رسیده گی کنند استعفا نه تنها عیب نیست بلکه تحسین تاریخی برای شان محسوب مشود بخا طریکه ادامه اشتباه به گناه کشانده میشود و گناه خا لی از جزا در هر دو سرا نیست .

درین استعفا عده یی هم سرنای شادی می نوازند از جمله کسا نیکه درین کا بینه مثل جنرال دوستم در بیرون در مانده بودند و منتظر یک پست فر ما یشی بودند و با شنیدن این خبر با گر فتن چند چپن و قا لینچه که در آن عکس بزرگوار کرزی رسا می شده خود را از استنبول بکا بل رساند و پس از گله و گذاری ها  و تاریخ جنبش غیر اسلامی و   و منت گذاری های بیکران خود را به هدف نزدیک کرد و همچنان حر یفان سر سخت جنرال دوستم  ؛ برادران نا راضی آقای کرزی (طالبان) نیز این خبر را خبرخوش تعبیر میکنند و فکر میکنند با استعفای دو تن از اشخاص کلیدی میدان بیشتر شغا لی میشود و ایشان دو باره به دورنه زدن شروع خواهند کرد که این خواب ها را میتوان در آب های ایستاده لجنزار ها تعبیر کرد.

عده یی معتقد اند که  امر الله صا لح که از کار مندان پیشین دولت های سابق بود و از تجارب زیادی نیز بر خوردار است در چنین شرایط چگونه استعفای آن مورد قبول حضرت کرزی واقع شده؟ حتما چا لش عقب پرده وجود دارد که با گذ شت زمان افشا خواهد شد.

هنوز دیری نشده از مصا حبه حمید گل پا کستانی ( پا کستانی در بین عوام الناس ما بدل معنی مید هد یعنی غیر قابل چلند)با یکی از وسایل ارتباط جمعی واین غدار از حکو مت آینده طالبان و آینده طالبان در حکو مت گپ های زده بود که باید اعدام نشود نه محکمه زیرا این فرزند انگلیس آنقدر خود را در امور کشور ما صلا حیت میدهد که از باور خارج است ؛ با مصا حبه این مغرض کور ذهن و استعفای دو تن از اشخاص کلیدی حکو مت کرزی ؛ عده یی فکر میکنند که باز کدام تحول پیشروستکه این حوادث در یک رده زمانی واقع شده است.

اگر کمی د قت کنیم پس از گریز افسران و سر بازان ارشد در بر گذاری جشن جهادی که تقر یبا بیش از دو سال میشود ؛ آقای امر الله صا لح با فصا حت تمام بیان داشت که در دستگاه حکو مت افراد است که به کار های  وی را  دخا لت میکند اما افشا نتوانست که آنها کی ها اند؟ زیرا از قدرت بیانش بیشتر بود و نمیتوانست افشا کند ممکن روزی اگر از وطن بیرون برود همه حقایق را بیان کند زبرا در آنجا حتی رئیس جمهور آزاد حرف زده نمیتواند و باندیزم چنان گره خورده در استخوانبندی حکو مت که احدی قادر به گفتن همه حقایق نیست.

در هر حا لت استعفای این دو تن قا بل تمجید است ؛ کر سی با لا عشق و خود خواهی خود را دارد اگر چه مرد هشتاد سا له در آن بنشیند مثل جناب مجددی که هر دو ماه یکبار از کرسی می براید و دوباره شیرینی میکند و می نشیند ؛ زیراایشان با از خود گذری یا شرایط ممکنه توانستند مصمم شوند و این فر هنگ را در چنین یک حکو متی نمونه ؛ رواج دهند.

 


June 8th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات